Livsforlængende kræftkur

Artiklen ”Førende kræftforsker: Livsforlængende kur mod kræft rammer os om fem til ti år” fra Jyllands-Posten omhandler en unik kræftbehandling, der er tilpasset individuelle personers genetik og kræftform. Dette er grundet, at hver kræftform og dens effekt på mennesker er unik i alle tilfælde. Denne pågældende forskning kan dog ikke kurere kræft fuldstændigt endnu, men det er bliver en livsforlængende behandling hos patienterne.

Antallet af kræft-overlevende har været i stigning de seneste mange år, hvilket er yderst positivt, da antallet af folk der bliver ramt af kræft ikke har været faldende. Visse former for kræft er dog usammenlignelige og meget svære at behandle grundet kompleksiteten. Eksempelvis er det kun én pct. af kræftramte i bugspytkirtlen i live 10 år efter diagnosen, skriver Anders Leonhard for Jyllandsposten.

I den originale artikel fra The Independent anføres det, at det højeste antal af overlevende inden for 10 år er testikelkræft-patienter. Eksempelvis er 78 pct. af personer med brystkræft i live 10 år efter diagnose.

Personer i 50’erne og 60’erne har en tendens til at være dem, der har størst sandsynlighed for at blive ramt af kræft – denne behandling/forskning baseret på menneskets individuelle genetik kan reelt set øge deres levetid med 20-30 år, såfremt den bliver så vellykket som forhåbningerne. Det vil resultere i næsten fuldgyldig levetid og væsentligt højere levealdre hos personer med kræft i verden.

Kort for at opsummere: denne forskning kan resultere i, at læger i fremtiden kan udskrive medicin til kræftpatienter baseret på deres kræftform.

Til Meabcos medarbejdere

Denne nyhed er rettet mod Meabcos egne medarbejdere. Hos Meabco følger vi altid med i, hvad der rører sig inden for kræftforskning i verden. Ovenstående artikel omhandler dette emne og er interessant, da det bliver spændende at se, hvorvidt den beskrevne innovative behandling vil blive praktiseret inden for 5 til 10 år.

Læs flere af Meabcos medarbejder-nyheder på vores hjemmeside samt sociale medier i form af Facebook, LinkedIn, Twitter, Aminobizz, Crunchbase, Kommunikationsforum og AOK.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Blog på WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: